LAATSTE NIEUWS

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van belastingen, administratie, automatisering, ondernemen en alles wat hiermee samenhangt!

  • admin

Financiële administratie onnodige zorg

Er bestaan leukere zaken dan het bijhouden van de administratie of het betalen van rekeningen. Om over die belastingaangifte nog maar te zwijgen. Een veelgehoorde 'oplossing' is het uitstellen van dit soort taken maar is dat wel verstandig? Een goed geordende boekhouding kan juist geld schelen!


Recent onderzoek van NIBUD toont aan dat ruim 40 procent van de Nederlanders het bijhouden van zijn administratie als een zorg ervaart. Dit blijkt uit het Nibud-rapport Financiële administratie in een digitaal tijdperk. Als gevolg van achterstand in de administratie kampen veel Nederlanders met financiële problemen in de vorm van betalingsachterstanden en vaker rood staan.


Belangrijkste conclusies NIBUD:

  • 40 procent worstelt met de financiële administratie

  • 31 procent krijgt alle rekeningen digitaal

  • 11 procent krijgt alle rekeningen op papier

  • 44 procent vergeet lopende abonnementen door automatische incasso’s

  • 18 procent heeft moeite met digitalisering van het berichtenverkeer

  • 26 procent ziet wel eens mailtjes over het hoofd

  • 14 procent die brievenpost over het hoofd ziet

  • 77 procent bewaart belangrijke documenten op verschillende plekken, zowel op papier, in de mailbox of in een map op de computer

Financiële administratie voor ondernemers

Het onderzoek is gericht op consumenten maar het toont veel overeenkomsten met veel gehoorde klachten onder zelfstandigen. Ook voor ondernemers is de administratie vaak een struikelblok waar met met veel tegenzin tijd voor vrij moet maken. Maar dat is in veel gevallen helemaal niet nodig! Eerder schreven wij al over nieuwe ontwikkelingen op het gebied van automatisch boekhouden. In veel gevallen kan een groot deel van de administratie worden geautomatiseerd.


Tips voor een goede financiële administratie:

  1. Belangrijke documenten op een geordende manier bewaren

  2. De mijn-omgeving bekijken zodra er een melding is

  3. Dagelijks e-mail en brievenpost bekijken

  4. Wekelijks de administratie bijwerken en rekeningen betalen

  5. Indien er een partner is, maandelijks de financiële administratie samen bespreken

  6. Maak een e-mailadres speciaal voor de administratie

  7. Zorg dat je een goed overzicht hebt van waar je wat bewaart, de nieuwe Nibud Bewaarwijzer helpt daarbij.

Bron: Nibud.nl

Ervaar zelf het gemak van automatisch boekhouden

PARTNERS
logo snelstart software
CONTACT

Dick van Nooij Administratiekantoor
Wandelweg 43, 1521 AB WORMERVEER

contact@dickvannooij.nl
075 - 6 227 127

© 2018 - DICK VAN NOOIJ BV -  Disclaimer - Algemene voorwaarden - Klachtenregeling - Tarieven - Sitemap - Cookiebeleid 

  • Black Facebook Icon
  • Black LinkedIn Icon